• Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
  • Mainbody Dark Theme
  • Mainbody Light Theme
  • Layout: 2 Left columns + Mainbody
  • Layout: Mainbody + 2 Right columns

למכור או לא להיות

 

כולם רוצים למכור, כולם רוצים למכור, ... והרבה.

הרבה אנשים שפגשנו ב Money Maker אוהבים להאשים את כולם בעובדה שהם לא מצליחים למכור יותר מהמתחרים שלהם.   הם נוהגים להאישם ללא בושה את המיתון, את הפחד ממיתון, את המצב הפוליטי המדיני או המקומי או העולמי או את שלושתם.  הם מאשימים את כולם מדוע הם לא מצליחים למכור, את כולם... חוץ מאשר את עצמם.

אנחנו יושבים אחת לכמה ימים עם אדם שכזה.  הוא יכול להיות בעל חברה גדולה, ארגון גדול או לחילופין, גוף בינוני או קטן , לפעמים המדובר על בעל עסק המנסה למכור יותר - אך ללא הצלחה .   בעל החברה או מנהל באותה החברה יושב ואומר: "אני מרגיש שעשינו הכול, אך ללא הצלחה" .

אנחנו שואלים מספר שאלות, מקבלים מספר תשובות ולרוב... לא מופתעים.

מה אנחנו שואלים את אנשי העסקים שמנסים לעשות יותר כסף?  מה הם משיבים לנו?  האם לאחר מכן יש משהו שאנחנו אומרים ושאמור להפוך את המצב?  ומה הם -   אותם אנשים עושים עם העצות הללו ?

הנה ונתחיל:

 

מהן השאלות שאנחנו שואלים את מי שמנסה לעשות כסף:

האם היית מגדיר את הגוף שלך כגוף שעוסק במכירות?

האם היית מגדיר את עצמיך כאדם שעוסק במכירות?

האם יש מישהו מסוים שאחראי על מכירות בחברה?

כמה זמן מושקע אצלכם בחברה למכירות?

האם המאמצים שאתם משקיעים המכירות מתוכנן מראש או שנסבנה "תוך כדי"?

האם התוצאות שהושגו ממכירות מתועדות ?

האם אתם מנהלים סטטיסטיקות ברורות וקבועות אשר לתוצאות המכירות ?

האם אתם מנהלים רשימת לקוחות ברורה?

האם יש לכם מאמצי מכירות חוזרים מול לקוחות אילו?

האם אתם יודעים להפוך לקוח אחד לכמה לקוחות?

האם יש לכם תוכנית עבודה שנה קדימה ?

אם הבנתם את העיקרון נמשיך.


 

מה משיבים לנו?

התשובות שאנו מקבלים נעות בין כנות להכחשה אבל אנחנו יודעים את האמת:

רבים מהאנשים אותם אנו "מתחקרים" מרגישים נוח רק עם חלק מסויים מהשאלות, אחרי הכול כשהתשובות אינן טובות איש אינו רוצה להיראות "לא מקצועי"

מעבר לזאת אנו מגלים תמונה שהיא לרוב לא מספיק טובה.

בחברות ללא מחלקת מכירות אך המכוונות למכירות, בחברות שיווק והפצה לדוגמא ישנה מודעות אבל אין די מקצוענות ויש הרבה מאוד "חפיף" : חברות מנהלות "מדיניות מכירות"

אבל גם אצלן המדיניות הזו קשיחה רק למחצה ואין שום רצון או יכולת לאכוף את המדיניות ולשנות אותה על-פי הצורך.  כך למשל קורה שגם כאשר אין עמידה בתחזיות עדיין איש

מהמנהלים אינו מתעורר ומושך את המעצור במטרה לשנות את המצב, הרבה יותר קל כאמור... להאשים את מה שאין עליו שליטה.

בחברות שיש בהן מחלקת מכירות כזו או אחרת המצב אינו רע אך גם אינו אופטימלי. שם יש מדיניות ברורב וישנה גם אכיפה אבל גם בחברות הללו המטרות והיעדים אשר אמורות

להגדיר את ה "מה" ואת ה "כמה" משתנות אחת לבקרים בהתאם לתוצאות ולא להייפך.  הציפיה הייתה כי חברה המכבדת את עצמה ומעבר לזאת מעוניינת באמת ובתמים לעשות יותר

כסף שתייצר מציאות ולא תהיה הקורבן של המציאות הקשה.

בחברות שאינן "מכוונות למכירות" המצב נוראי:  בחלקן ישנה מגמה ברורה של:  "אנחנו לא מוכרים אנחנו מספקים שירות ומי שצריך אותנו יודע איפה למצוא אותנו" - ממש באילו

המילים.וזה לא יאמן, זה לא יאמן מפני שבתקופה שבה הכול נלחמים מלחמות חורמה על הצלחה במכירות, על הצלחה בעשיית כסף, צריך להיות אטום לגמרי כדי לומר משפט כזה או

משפטים דומים. אני מכיר חברה כזו שמנוהלת על ידי בעל חברה עקשן, שחצן, בלתי חדיר להערות, של מבקרים של מי שחושב שונה ממנו.   הוא מסרב לייעל את תהליכי המכירות,

מסרב להתקדם טכנולוגית, מסרב להכניס איש מכירות אמיתי ומסתפק בשאריות השוק שבו הוא חי ובכל זאת אין לו בעייה לקטר ובו בזמן לקוות למכירות רבות.

תתעורר בעל הבית - זה לא יקרה אם לא תעשה שזה יקרה!


 

מה אנחנו מציעים לעשות?

בין אם אנו פוגשים אנשים מחברות שאינן מכוונות למכירות ובין שהן מכוונות למכירות העצות אינן משתנות:

התייחסו למה שאתם עושים כאל מוצר שאתם מעוניינים לחלוטין למכור.

היו חברה שמוכרת ולא חברה שמצפה שיקנו ממנה

פתחו תוכנית מכירות הכוללת תשובות לשאלות: מי מוכר, למי מוכרים, מה מוכרים, מיהם המתחרים, מה היתרון של החברה שלכם ועוד.

הקצו זמן, כוח אדם, כסף, זמן לעניין המכירות -  מה שלא תעשו ומה לא תחשבו, תגלו בסופו של דבר שלא ניתן לשרוד ללא מכירות.

תעדו את התוצאות של המאמצים שלכם, של התוצאות, של הסטטיסטיקות.

השתמשו בתבונה בכלי מערכת נפוצים כדי לבדוק תכנון מול ביצוע: תוכנות CRM, טבלאות אקסל יספיקו על מנת לנהל את כל העניין.

בואו פתוחים


 

מה אנשים עושים עם העצות שלנו

ההגון והנכון הוא לומר כי אנשים באים מלכתחילה כשהם דווקא כן  פתוחים לשמוע, להבין, להיות תחת זכוכית מגדלת ואפילו לקבל כמו גדולים כל סוג של ביקורת.

הבעיה היא כי חלק  מהברות התרגלו לעבוד בדרך מסוימת ולא תמיד די ברצון לכאורה אלא יש צורך ביותר התמדה ועל-כן אנו מגלים בצער רב כי הרבה מאוד מן הפעמים קיים רצון,

קיימת "תחילת תנועה" אבל לא תמיד יש "המשך" לפעילות שלא הייתה חלק בלתי נפרד מהאג'נדה של אותה חברה.

מאידך קיימות לא מעט חברות שגם באות פתוחות וגם מבצעות לא מעט שינויים ותענוג לראות  אנשים שעשו את הדרך מתחילתה ועד סופה וגם קצרו את הפירות.

אנחנו כן יכולים לספר כי ישנם לא מעט פעמים בהם אנשים מגיעים אלינו כשמחברת בידם, ממש כמו תלמידי כיתב ורושמים כל מילה, כל רעיון, כל טיפ.  אותם אנשים מצליחים כיוון ורק

מי שלוקח את עצמו ברצינות - מגיע לו לדעת לעשות כסף.

 


 

ויש גם מסקנות

לרצות זה לא מספיק ויש צורך לעשות.

הקצו זמן משאבים, כוח אדם וכסף לעניין או ... וותרו על העניין

צרו מציאות ואל תהיו קורבן שלה.

אל תחיו על  "השערות" עבדו על פי סטטיסטיקות.

תעדו את התהליך : מערכת CRM, טבלת אקסל או כל כלי סיוע לניהול נכון יותר יספיקו

התחייבו לעצמיכם וזכרו: להתמדה כוח רב.



לחצו כאן על מנת לקרוא את המאמר: "אני רוצה לעשות כסף"

רוצים לשאול אותנו שאלה הקשורה לנושאים שהוזכרו במאמר?   לחצו כאן

האם תרצו סיוע בכל הקשור להדרכת אנשי מכירות?  לחצו כאן או מלאו את הטופס הבא

לחצו כאן על מנת לקבל שירות מהחברה המקצועית ביותר לגיוס, מיון, ליווי, השמה של אנשי מכירות, שיווק ונותני שירות.

 

זהו מאמר מקורי נוסף מבית Money-Maker.  כל הזכויות שמורות, אין לעשות כל שימוש במאמר ללא קבלת רשות מפורשת מבעלי המאמר, שימוש שלא ברשות מהווה עבירה על החוק

 

התעניינות
שם פרטי (*)

Please let us know your name.
כתובת דואר אלקטרוני תקינה (*)

Please let us know your email address.
מהו תפקידך

Invalid Input



שדה אימות
שדה אימות
  לחץ כדי להחליף קוד
Invalid Input אנא מלאו את האותיות כפי שמופיעות



שם משפחה

Invalid Input
מהו תחום העיסוק שלך?

Invalid Input
במה אתם מתעניינים ?

Invalid Input







  

 

 

 

 

אנשים שהתעניינו במאמר הזה התעניינו גם במילים הבאות:

 

מילות חיפוש נוספות שלקוחות שלנו מתעניינים בהן:

גיוס כוח-אדם, גיוס כוח אדם, גיוס כח-אדם, גיוס כח אדם ,השמת מכירות, השמת עובדים, השמת אנשי מכירות מיון כוח-אדם, מיון כוח אדם, מיון כח-אדם, מיון כח אדםליווי כוח-אדם, ליווי כוח אדם, ליווי כח-אדם, ליווי כח אדם, הדרכת כוח-אדם, הדרכת כוח אדם, הדרכת כח-אדם, הדרכת כח אדם ,הדרכת עובדים, הדרכת מכירותאימון כוח-אדם, אימון כוח-אדם, אימון כוח אדם, אימון כח-אדם, אימון כח אדם, אימון מכירות, מרכז להשמת איש מכירות, מרכז להשמת אנשי מכירות, השמת איש מכירות, השמת אנשי מכירות, השמת מנהלי מכירות, השמת מנהל מכירות, השמת מנהלים, השמת דרג ניהולי

 


 

name
phone
email
 checkboxinfo
 
checkbox1 checkbox3
 
checkbox2 checkbox4