• Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
  • Mainbody Dark Theme
  • Mainbody Light Theme
  • Layout: 2 Left columns + Mainbody
  • Layout: Mainbody + 2 Right columns

מגמות באופנה והקשר לעולם המכירות

חיוך

מגמות בעולם האופנה הן דבר מצחיק. בעיקר אם עברת את גיל ה - 40.

מפני שאם עברת את גיל ה - 40 כבר יש לך מספיק שנות חיים משלך - כדי להבחין בעובדה ברורה: מגמות אופנה חוזרות: מכנסי סאן טרופז, חצאית מיני, מקסי ומה שביניהן, שפמים, זקנים, פאות לחיים , שעיר פחות ושעיר יותר. תיקים מקושקשים ותיקים מנימליסטים. מכוניות עגולות, מכוניות ארוכות, מכוניות זוהרות מכוניות בקו נקי ומה-לא.

האופנה מסתבר חוזרת על עצמה.

מדוע האופנה חוזרת?  מה מפריע לאנשים באופנה יציבה?  מה מפריע לאנשים עם הקבוע?  איך זה קשור לעולם המכירות?  אה כן... אנחנו כאן בגלל עולם המכירות... זוהי ההתמחות שלי.

נענה על כל השאלות, אולי נלמד מזה משהו על עצמינו.

האדם הוא חיה סקרנית, חיה שבודקת, חיה שמתרגלת, חיה שצריכה קביעות.     מה שנראה "שונה" אולי "לא הגיוני" אפילו "ביזארי" , "לא יאומן" או אפילו "מטורף" נראה ברבות הימים בעיקר... 'שמרני', 'משעמם', 'רגיל'.

החיה הזו שנקראת אדם, היא סוג של חיה שמסתגלת ולאחר מכן מתרגלת ואז עוברת ל 'הדבר הבא'.

מגמות הן משהו שקורה כיוון והאדם בנוי מגוף וממוח. והמוח הזה שבנוי ממערכת עצבים צורכת מעבר לחמצן וסוכר (מזון פיזי) גירויים חדשים (מזון אינטלקטואלי) על מנת להמשיך ולהתעניין מחדש יום יום במה שיש לחיים להציע.  אבל החיים משעממים או לפחות נראים כמו משהו משעם. ומה שנראה פעם כמו חלום נראה דקה וחצי לאחר מכן כמו עובדה ברורה ותו לא.

הנה ההוכחה: דמיינו מכשיר שמאפשר לכם לדבר בכל רגע נתון עם כל אדם אחר על כדור הארץ ואולי אפילו מעבר לכדור הארץ, דמיינו שהמכשיר הזה יכול להיכנס לכיס האחרוי של ההמכנסיים שלכם.

דמיינתם?

אודות ליכולת הדמיון המפותח שלכם, הומצא ברגעים אלו ממש הטלפון הסלולארי הראשון הזמין לכל נפש אך אם להיות רציניים נזכיר כי הפיכתו של מכשיר הטלפון הסלולארי מ 'מוצר מותרות' ל'מוצר עממי' קרה בסך הכל לפני שלוש עשורים, או במילים אחרות , מי שנולד לאחר 1985 לא רואה בסלולארי שום סוג של חידוש, עבורו זוהי רק נקודת ההתחלה ועל מנת לקחת את אותו אדם שדכיום הינו בן 25-30 למקום חדש יש צורך במשהו חדש רק שהחדש הזה אינו פשוט לישום.

במקום זאת יש שיראו את החזרה לתקשורת מועטה,  נטולת טלפונים - כחדשנות של ממש או במילים אחרות: "זה לא משנה אם זה הולך קדימה או אחורה רק שזה יהיה משהו שאנחנו לא מכירם"

בקרוב:  "הפטפון חוזר - היכונו היכונו" או: "מזהם? בולע דלק? חיזרו לאופניים" .

אני לא צוחק: ההרגל הורג. אנשים צריכים שינויים.

 

בואו נדבר קצת על מכירות

פעם אנשים החליפו עז בתבואה, תבואה בכלי עבודה, כלי עבודה במנוי למערה השכונתית אבל התרבות הזו של הבארטר התחלפה  ופניתה מקום לכסף.

הכסף איפשר מסחר של מטבע בכל סחורה נדרשת. למטבע הזהב היה ערך אמיתי שנגזר ממשקלו ומאיכות טוהר הזהב, אחר כך הומצאו גם כרטיס האשראי והפלסטיקים האחרים אבל לא זו הנקודה.

הנקודה היא שהרעיון של הכסף  איפשר לאדם להחליף כסף במוצרים ששייכים לאו דווקא למוצרי צורך (אני צריך עז ואתה תבואה - נתחלף בצרכים) אלא גם למוצרי מותרות.

גם שיטת המכירה השתנתה: פעם המכירה הייתה אישית... לא יכולת אחרת...

סבא שלך הסתפר במספרה הזו, אבא שלך הסתפר במספרה הזו וגם אתה. בתחילה כילד, לאחר מכן כנער, אחר כך כסטודנט ואז הלכו השערות אבל זה לא משנה. משנה העובדה שלא החלפת מספרה, או את חנות המכולת או את המכונאי או את הרופא שלך .

חלופות אגב היו תמיד,  אבל את גוגל עדיין לא המציאו ומנוע החיפוש הטוב ביותר היתה צילה הרכילאית השכוניתית.

אחר כך קרתה המהפיכה הגדולה מכולן שלדעתי אינה נופלת מהמהפיכה התעשייתית -  'המהפיכה התקשורתית'.

אם המהפיכה התעשייתית גרמה למהעבר מאסיבי של תושבים מהכפרים אל העיר וכן העלתה בסופו של דבר את אורך חייהם ואיכות החיים. המהפיכה התקשורתית איפשרה למה ששנים היה קרוי ברמה התיאורטית 'תחרות משוכללת' לקרות הלכה- למעשה.

מתוך ויקיפדיה: תחרות משוכללת היא מונח בכלכלה המתאר מצב תאורטי של שוק בו מתקיימים : ריבוי מוכרים וקונים שכל אחד מהם קטן מכדי להשפיע לבדו על התנהגות השוק. לכל המוכרים והקונים מידע מלא על כל המתרחש בשוק. כל קונה חופשי להתקשר עם כל מוכר ולהיפך. כל היחידות הנמכרות בשוק הן הומוגניות מנקודת מבטם של הקונים. קיימת התנהגות רציונלית של המוכרים והקונים.

פתאום ל 'כולם' הייתה את האפשרות לתקשר 'עכשיו', עם 'כולם'

אבל אנחנו זקוקים לשינוי אתם זוכרים?

העניין הזה  של 'איש מקצוע בלחיצת כפתור' הביא לנו לצד הנוחות המדהימה תופעת לוואי של 'שירות ללא נשמה' , שירות ובו אנו משווים עוד לפני שראינו את איש המקצוע,  מה אומרים עליו האחרים ? , איך הוא נראה ? , איך נראה העסק שלו ?, מה המרחק שלו בקילומטרים מהבית או העסק שלנו ?  וגם... איך נראה אתר האינטרנט שלו,  כי אתר אינטנרט מושקע מראה על אדם משקיע, אבל מה לעזאזל אנחנו יודעים על אותו איש מקצוע באמת? !!!

פעם צילה ידעה אבל לאלוהי הגוגל הפתרונים.

אז אנחנו נפגשים עם אותו נותן שירותים אטרקטיבי, זה שהרוב המליצו עליו, זה שגר ברדיוס של פחות מ 20 קילומטר מהבית שלנו , זה שהבטיח באתר המדהים שלו:
"שירות ללא תחרות במחיר הטוב ביותר" כדי לגלות שאין לנו יכולת לדבר איתו מפני שיש בו הכול אבל אין בו את אותה תבונה רגשית שמתאימה לנו.

בסוף אנחנו פוגשים באקראי אדם שחבר טוב המליץ עליו או את זה שפגשנו באירוע חברתי. אין לו את אתר האינטרנט המדהים של "ההוא" גם לא את "חוג לקוחות" של "ההוא" אבל יש בו רצון לפרנסה אמתית כלומר הוא מתפרנס כבר 20 וקצת שנים ממה שאנחנו רוצים לקנות. אז אנחנו מזמינים אותו אלינו "רק כדי לראות" , אחר כך הוא משאיר הצעת מחיר על נייר בלי פוזה או לוגו או סיסמא מושקעת.

אנחנו סוגרים איתו ומגלים לאחר ביצוע העבודה שמתחשק לנו לספר עליו לכולם. אז קודם כל אנחנו ניגשים לצילה ואת השאר היא כבר עושה הכי טוב.

בדיוק כמו פעם.

אז מה היה לנו?

פעם הכול היה פשוט, היה היחס האישי , אנשים התחייבו לעצמם, אחר כך ללקוחות שלהם באמצע הייתה בושה לשקר או לא להיות מספיק מדויק, אחר כך היה האינטרנט ופתאום כולם יכלו להגיע לכולם אבל היה חסר אותו "משהו אישי" שגבה את מחיר הניכור, חוסר הבושה והרצון להיות "הכי מהיר, הכי מוצלח, הכי הכי" ובסוף חזרנו לנותן השירות של פעם.

ויש גם מסקנות:

  • קידמה זה טוב אבל לא בכל מחיר.
  • מחיר זה חשוב אבל ליחס אישי אין תג מחיר מדויק.
  • אתר אינטרנט מושקע זה יופי אבל אף אתר עוד לא הצליח להפוך אף אחד לאדם איכותי..
  • דף בפייסבוק, 300 לייקים, 19 חוות דעת מעולות זה נתון מרשים אבל כשהשירות או המוצר אינם תקינים הבעיה היא שלכם.

 

וד"ש לצילה.

 

 


 

 

לחצו כאן על מנת לקרוא את המאמר: "לאן ממהרים העובדים".

רוצים לשאול אותנו שאלה הקשורה לנושאים שהוזכרו במאמר?   לחצו כאן

האם תרצו סיוע בכל הקשור להדרכת אנשי מכירות?  לחצו כאן או מלאו את הטופס הבא

 

 

התעניינות
שם פרטי (*)

Please let us know your name.
כתובת דואר אלקטרוני תקינה (*)

Please let us know your email address.
מהו תפקידך

Invalid Input



שדה אימות
שדה אימות
  לחץ כדי להחליף קוד
Invalid Input אנא מלאו את האותיות כפי שמופיעות



שם משפחה

Invalid Input
מהו תחום העיסוק שלך?

Invalid Input
במה אתם מתעניינים ?

Invalid Input







  

 

לחצו כאן על מנת לקבל שירות מהחברה המקצועית ביותר לגיוס, מיון, ליווי, השמה של אנשי מכירות, שיווק ונותני שירות.

 

 

אנשים שהתעניינו במאמר הזה התעניינו גם במילים הבאות:

 

מילות חיפוש נוספות שלקוחות שלנו מתעניינים בהן:

גיוס כוח-אדם, גיוס כוח אדם, גיוס כח-אדם, גיוס כח אדם ,השמת מכירות, השמת עובדים, השמת אנשי מכירות מיון כוח-אדם, מיון כוח אדם, מיון כח-אדם, מיון כח אדםליווי כוח-אדם, ליווי כוח אדם, ליווי כח-אדם, ליווי כח אדם, הדרכת כוח-אדם, הדרכת כוח אדם, הדרכת כח-אדם, הדרכת כח אדם ,הדרכת עובדים, הדרכת מכירותאימון כוח-אדם, אימון כוח-אדם, אימון כוח אדם, אימון כח-אדם, אימון כח אדם, אימון מכירות, מרכז להשמת איש מכירות, מרכז להשמת אנשי מכירות, השמת איש מכירות, השמת אנשי מכירות, השמת מנהלי מכירות, השמת מנהל מכירות, השמת מנהלים, השמת דרג ניהולי

 

name
phone
email
 checkboxinfo
 
checkbox1 checkbox3
 
checkbox2 checkbox4