• Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
  • Mainbody Dark Theme
  • Mainbody Light Theme
  • Layout: 2 Left columns + Mainbody
  • Layout: Mainbody + 2 Right columns

סודות מעולם השמת אנשי מכירות

חשבתם שאתם יודעים הכול על השמת אנשי מכירות?   תחשבו שוב.

הנה מספר מסקנות שאנו בחברת Money-Maker החברה בעלת הניסיון המצטבר הרב ביותר תחתום השמת אנשי מכירות הסקנו:

אם פעם המילים : "השמת עובדים"  בכלל ו- "השמת אנשי מכירות"  בפרט הרגישה עבור הרבה מאוד אנשים כמו חברה שמעבירה קורות חיים ממקום למקום וגובה תשלום על-כך הרי שהיום לכולם כבר ברור:  חברה המכבדת את עצמה, את זמנה ובעיקר את המקצועיות שלה תעדיף פעמים רבות חברת השמה המתמחה בהשמת אנשי מכירות.

גם המועמדים הבינו דבר פשוט:   ההצעות הטובות ביותר עשויות להימצא בכל מקום:   היכרות אישית של חברה המחפשת עובדים היא עדיין אחת האלטרנטיבות המצוינות ביותר אבל בינינו? כיוון ורבות מהחברות אותן אנו מלווים מזה שנים רבות - מעדיפות כפי שכבר נאמר לעבוד עם חברות השמה לאנשי מכירות - פועל יוצא מכך ההרבה מאוד משרות מנוהלות למעשה על ידי חברות השמה.

חברות ההשמה המתמחות בהשמת עובדים לכלל התפקידים המחברות בין דורשי העובדים למחפשי העבודה עושות לעתים קרובות מאוד טוב לשני הצדדים:   יותר מפעם תפקידה של חברה המתמחה - כמו Money-Maker בגיוס, מיון, ליווי, השמה של אנשי מכירות, מנהלי מכירות ועוד הוא לחדד עבור החברה המחפשת עובדים את המשרה . לעתים נדמה לחברה כי היא מחפשת איש מכירות בעל אפיון זה או אחר בעוד שלמעשה התפקיד צריך להיות מוגדר אחרת. במקרה כזה התועלת הישירה של חברת ההשמה היא חיפוש של עובד למשרה אמתית, רלוונטית שעולה בקנה אחד עם הצורך האמתי של החברה.  מאידך עושה חברת ההשמה טוב למועמדים כיוון והיא נלחמת עבורם על תנאים טובים יותר, על מציאת מסגרת התכנותית רלוונטית למשרה המבוקשת.  נסביר את שתי נקודות התועלת של חברת ההשמה (מול החברה ומול המועמד) באמצעות הדוגמא הבאה.

קיבלנו בקשה מצד חברה מצליחה לתחום מוצרי הצריכה למצוא פקיד/ת הזמנות שיעבור בין נקודה לנקודה ויאסוף הזמנות כמו כן נתבקש אותו "פקיד/ת הזמנות" לשים לב לכל בעיה המועלת מצד הלקוחות ולהעבירן לחברה . בדרך זו רצה בעל העסק "לצוד שתי ציפורים במכה אחת". הרעיון היה יפה: "יותר עובדים - בפחות כסף" . אה... עוד שתי עובדות חשובות: הראשונה: אותו "פקיד הזמנות" נמדד בגובה מחזור המכירות החודשי ויש ציפייה ברורה כי מחזור זה ילך ויגדל מדי חודש, הדבר השני:  עד היום מילאו ללא הצלחה יתרה את התפקיד שלושה אנשים שלא הצליחו.  כיוון ואנו בחברה Money-Maker אוהבים מאוד אתגרים הרמנו את הכפפה אך ביקשנו לבצע את אותה השמת איש מכירות" בדרכינו שלנו תוך כדי קבלת אמון מלא מצד מנהל החברה וכן מצד עובדי החברה.    בירור קטן לפני ביצוע השמת איש המכירות העלה כי הדבר כפי שהוא מוגדר פשוט אינו אפשרי או במילים אחרות: אפשר להיות פקיד הזמנו מעולה, אפשר להיות איש שירות מעולה אבל אי-אפשר לבצע את שתי הפעולות יחדיו ברמה היום-יומית ולהצטיין . בנוסף הדבר השאיפה של בעל החברה להגדלת מחזורים לא הייתה אפשרית מאותה הסיבה: פקיד הזמנות שמטפל בכמות כל-כך גדולה של לקוחות קיימים ומבצע שירות במקביל אינו יכול להעלות את נפח המכירות אלא אם הדבר קורה "במקרה" וזה לא מה שבעל החברה רצה.

ישבנו איפה עם בעל החברה וניסינו להסביר לו כי אפיון המשרה כפי שאופיינה על ידו גורמת למעשה לתוצאה הפוכה מהתוצאה אותה הוא ביקש להשיג.  הגדרנו את המשרה של המועמד החדש כמשרה של  "מנהל תיקי לקוח" והסכמנו על סדר הגודל של התיק באופן שבו לאותו "מנהל תיקי לקוחות" יישאר זמן איכות להגדלת נפח הפעילות של הלקוחות הקיימים וכן לאיתור לקוחות חדשים וטיפול בהם מההתחלה ועד הסוף.

את נושא השירות העברנו לאחר העובדים האחרים שבחברה ששמח לעבוד שעה נוספת בכל יום ולהרוויח משכורת גבוהה יותר.   מובן שאותו "מנהל תיקי לקוחות" היה אמון על העברת תלונות הלקוחות אם היו כאלו (ותמיד יש) ואילו הלקוחות שמחו לשמוע שיש אדם בחברה שזהו תפקידו - לטפל בתלונות שלהם.

עד כאן האופן שבו רואה זאת בעל החברה.

אך כמו שלכל מטבע יש שני צדדים גם כאן בתהליך השמת איש ה מכירות ישנו צד שני והוא: איש המכירות.  אודות למהלך הזה יכלו לקבל המועמדים מסגרת עבודה בעלת היגיון ויכולת לביצוע אמתית ובעקות כך גדלה המשכורת הממוצעת של איש המכירות שנקלט בסופו של דבר ב - 25% - עשו את החשבון בעצמיכם.    בעניין הזה ראוי לציין כי בעת תהליך השמת אנשי מכירות אנו מסייעים לבעלי החברה או למנהליה להחליט על "מבנה התפקיד", "תגמולים עבור התפקיד ועוד".

 

נסכם:

 

  • השמת איש או אנשי מכירות הנה פעולה שיש לתת עליה את הדעת ולבצע את ההחלטות בכובד ראש.
  • ניתן לבצע את תהליך השמת אנשי המכירות לבד - אבל מה ההיגיון בכך.
  • החלטתם להשתמש בשירות של חברת השמה מקצועית תחום המכירות והשיווק - בקשו הוכחות מהחברה מולה תרצו לעבוד.
  • תנו אמון בניסיון של החברה עמה החלטתם לעבוד
  • היו מעורבים בתהליך

 

 

לחצו כאן על מנת לקבל מהחברה המקצועית ביותר לגיוס, מיון, ליווי, השמה שירות

רוצים לשאול אותנו שאלה הקשורה לנושאים שהוזכרו במאמר?   לחצו כאן

 

 

אנשים שתעניינו במאמר הזה התעניינו גם במילים הבאות:

 

מילות חיפוש נוספות שלקוחות שלנו מתעניינים בהן:

גיוס כוח-אדם, גיוס כוח אדם, גיוס כח-אדם, גיוס כח אדם ,השמת מכירות, השמת עובדים, השמת אנשי מכירות מיון כוח-אדם, מיון כוח אדם, מיון כח-אדם, מיון כח אדםליווי כוח-אדם, ליווי כוח אדם, ליווי כח-אדם, ליווי כח אדם, הדרכת כוח-אדם, הדרכת כוח אדם, הדרכת כח-אדם, הדרכת כח אדם ,הדרכת עובדים, הדרכת מכירותאימון כוח-אדם, אימון כוח-אדם, אימון כוח אדם, אימון כח-אדם, אימון כח אדם, אימון מכירות, מרכז להשמת איש מכירות, מרכז להשמת אנשי מכירות, השמת איש מכירות, השמת אנשי מכירות, השמת מנהלי מכירות, השמת מנהל מכירות, השמת מנהלים, השמת דרג ניהולי